Retourneren & Omruilen

 

Bij e-veiligheidsschoenen.nl hopen we natuurlijk dat je aankoop helemaal aan je verwachting voldoet.
Is de ontvangen bestelling onverhoopt toch niet naar wens? Retourneren van (een deel van) je bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag passen en bekijken.

Trustpilot review over onze service voor het omruilen



Retourvoorwaarden
- Voorwaarde voor het terugsturen is wel dat alle artikelen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking zitten en alleen zodanig gepast of gebruikt zijn zodat de functie of pasvorm van het artikel is vastgesteld. Tevens behoren aangehechte maatkaartjes of labels niet te zijn verwijderd of losgehaald. Bij het langer gebruiken van een artikel of wanneer originele verpakking ontbreekt zal er een waardevermindering worden berekend.
- De artikelen dienen weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos. Plak het pakket netjes dicht. Gebruik nooit alleen de schoenendoos* als pakket, dit zorgt voor waardevermindering.
- De eventuele verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Onze klanten mogen zelf de beste/goedkoopste manier van verzending kiezen. Het moet wel compleet en al op ons adres afgeleverd worden. Inleveren bij de showroom in Groningen kan eventueel ook, maar alleen na contact met de online klantenservice.
De meeste klanten kiezen voor verzending via PostNL met een basispakket vanaf € 6,95 (online kopen is het goedkoopst). Ook via DHL kun je versturen vanaf € 5,95, maar zorg er wel voor dat het op ons adres wordt bezorgd. Wij verbergen geen verzendkosten in onnodige hoge productprijzen en vragen dus alleen kosten van klanten die zelf willen ruilen.

Betreft het een verkeerde levering van onze kant? Dan nemen wij na contact wel de retourkosten voor onze rekening.
De kosten van een nieuwe GLS zending voor een omgeruild artikel betalen wij, dus de gemaakte verzendkosten zullen nooit te ver oplopen.

Wil je jouw bestelling retourneren, stuur het dan terug naar ons adres in Groningen:
E-Veiligheidsschoenen.nl
Wasaweg 4
9723 JD Groningen
Nederland
Volg de track&trace van je zending goed en zorg dat het bij ons op de juiste locatie bezorgd wordt. Bij vragen, stuur ons een e-mail. We zijn telefonisch minder bereikbaar in deze periode.

Je kunt gebruikmaken van het retourformulier dat in de meegeleverde pakbon verwerkt zit of download hier ons algemeen retourformulier. Vermeld het nummer van de retourreden per artikel en eventueel een andere maatkeuze wanneer je hetzelfde artikel wilt omruilen. Vermeld je geen omruil, dan wordt het artikel verwerkt als terugbetaling.
Dit alles mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel minimaal het ordernummer van de bestelling en je keuze.
Optioneel kun je gebruikmaken van het algemene standaard retourformulier voor herroeping, maar dit is niet noodzakelijk.

In het geval van een annulering/terugbetaling zullen wij het betreffende bedrag binnen enkele werkdagen of tot maximaal 2 weken na ontvangst terugstorten. Betalingen terugstorten doen wij om veiligheidsredenen altijd op dezelfde rekening of betaalmethode als waarmee betaald werd. Je hoeft dus geen rekeningnummer te vermelden.

Graag vernemen wij ook, indien mogelijk, de reden van retour zodat we eventuele mankementen kunnen beoordelen. Was het product te groot, te klein, of viel de kwaliteit of pasvorm tegen? Dit is nuttige informatie voor ons en onze klanten, dus schrijf er gerust wat bij.

Omruilen voor een andere maat
Een werkschoen ruilen voor een andere maat is bij ons wél mogelijk binnen je bestelling. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een schoen onverhoopt te groot of te klein is. Elke schoen en elke voet is anders. Vermeld op de factuur of pakbon welke maat je graag wilt ontvangen, let op: er zijn geen halve maten en check in deze webshop even of je andere maat te leveren is. Na binnenkomst van de retournering wordt deze binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er, afhankelijk van onze voorraad, opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling. Een omgeruild artikel wordt vervolgens op onze kosten verstuurd met GLS. Voor een snellere 'omruil' kun je ook een nieuwe bestelling plaatsen en de vorige terugsturen.

Bij verdere vragen kun je elke werkdag contact opnemen met onze klantenservice.

Goedgekeurde retourzendingen worden altijd netjes en binnen 14 dagen geannuleerd (via Klarna) en/of terugbetaald (via Mollie, PayPal, bank).

Let op: Bij retouren zonder vermelding van een geldig ordernummer en/of het ontbreken van de gewenste behandeling (terugbetalen of omruilen) zal de verwerkingstijd oplopen. Wanneer niet aan de retourvoorwaarden voldaan is, dan wordt de retour mogelijk niet in behandeling genomen.

*: Gebruik nooit alleen de bijbehorende schoenendoos als pakket voor de retournering! Deze dient geheel onbeschadigd te blijven. Wij versturen alle schoenen altijd met een verpakking eromheen; gebruik dus bij voorkeur die verpakking of een andere doos. Door labels, plakband en deuken op de verpakking kunnen wij de schoenen niet meer als nieuw verkopen. De waardevermindering moeten en zullen wij doorberekenen bij een terugbetaling.